Sambutan Hari Kanak-Kanak Peringkat Sekolah Kebangsaan Besout 3 / 2019

Sambutan Hari Kanak-Kanak Sedunia merupakan salah satu keraian yang disambut pada setiap tahun oleh banyak negara tidak terkecuali negara kita. Namun, sambutannya disambut pada tarikh yang berbeza-beza bagi setiap negara. Ada sesetengah negara yang menjadikan Hari Kanak-Kanak sebagai hari cuti umum.

Di Malaysia, Sambutan Hari Kanak-Kanak biasanya disambut pada hari Sabtu Minggu keempat pada bulan Oktober.Sambutan ini bertujuan meraikan dan menghargai kanak-kanak disamping kesedaran terhadap memelihara isu, hak, masa depan, perlindungan dan kebajikan kanak-kanak.

Sekolah Kebangsaan Besout 3 (SKB3) juga tidak ketinggalan mengada Program Sambutan Hari Kanak-Kanak. Pada setiap tahun program ini akan diatur dan dirancang di dalam Takwim Persekolahan di bawah bidang HEM dan Kokurikulum. 

Antara pengisian sambutan pada hari ini ialah acara kerohanian seperti bacaan doa,senam robik,sukaneka dan acara pentas.Pengisian yang demikian rupa dirancang bagi membolehkan pihak sekolah mencungkil bakat kanak-kanak, meningkatkan perkembangan kanak-kanak secara holistik dari segi fizikal dan mental serta dapat menjaga dan meningkatkan hubungan silaturrahim diantara kanak-kanak (murid) dengan guru-guru dan  pihak sekolah.

















































Publish by Cikgu Badr n Tn Hj Zainuddin MS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP